Czego kobiety w ciąży boją się najbardziej

„Boję się, że…” – 18 największych lęków kobiet w ciąży. Rozwiej swoje obawy!

  1. Boję się, że po porodzie nie odzyskam dawnej formy i nie powrócę do dawnej wagi


Obsesyjnie myślę o tym, jak będę wyglądała po ciąży. Zanim w nią zaszłam, dużo ćwiczyłam – dbałam, by mieć jędrne ciało, zwarty brzuch. Po porodzie wszytko będzie rozciągnięte, a na wadze będą dodatkowe kilogramy. Wiem, że to naturalne, ale boję się, że nie odzyskam dawnej formy, choć bardzo bym chciała… Ada, 28 tc.


Odpowiada Gosia Reysner, trenerka i instruktorka rekreacji ruchowej ze specjalnością Fitness Nowoczesne formy, założycielka Fitjoyful:

Ciąża to dla organizmu kobiety wyczerpujący czas i duży wysiłek. Nic dziwnego, że kobiety boją się, że po porodzie nie odzyskają dawnej formy i nie powrócą do masy ciała sprzed ciąży.

Pracowałam już z wieloma kobietami, które miały takie obawy, jednak regularne ćwiczenia i efekty po nich rozwiewały te wątpliwości.

Jeśli kobieta czuje się na siłach i dopasuje gimnastykę do swojego stanu i możliwości, to ćwiczenia po porodzie można rozpocząć dosyć szybko. Warto jednak podkreślić, że kobieta samodzielnie nie powinna nigdy rozpoczynać ćwiczeń, dlatego też porada np. u trenera fitness pomoże jej bezpiecznie wrócić do formy. Nie ma powodów do obaw, kobiety po porodzie są w stanie dzięki regularnym i dostosowanym ćwiczeniom zrzucić zbędne kilogramy, zregenerować rozciągnięte mięśnie i poprawić jakość współżycia. 

Odpowiada Aleksandra Kołodziejczyk, dietetyk i edukator programu Zdrowo Jemy Zdrowo Rośniemy, założycielka bloga www.zaslodko-zaslono.pl:

Często kobiety po ciąży chcą bardzo szybko schudnąć, ograniczanie porcji pokarmu oraz stosowanie diet o bardzo niskiej kaloryczności wpływają negatywnie na organizm kobiety. Należy pamiętać, że karmienie piersią szczególnie przez pierwsze 6 miesięcy życia jest bardzo ważne, dlatego też dieta powinna być pełnowartościowa, bogata we wszystkie składniki mineralne i witaminy. Zbyt małe spożycie kwasów tłuszczowych oraz podaży witaminy D, A, witamin z grupy B oraz jodu i selenu ma wpływ na ich niską zawartość w mleku matki.

Dodatkowo, kobiety karmiące piersią powinny zwiększyć spożycie kalorii o około 500 kcal/dobę przez pierwsze 6 miesięcy i o około 400 kcal/dobę w kolejnym półroczu.

Zwiększenie kaloryczności diety nie spowoduje, że zaczniemy przybierać na wadze, jedynie pozwoli naszemu organizmowi prawidłowo funkcjonować. Ważne jest, by dieta nie obfitowała w tłuszcze, słodycze i produkty przetworzone typu pizza, zapiekanki, dania garmażeryjne. Jadłospis powinien być urozmaicony oraz zawierać dużo warzyw, produktów pełnoziarnistych oraz owoce i produkty nabiałowe.  

Warto przeczytać: Trenuj z Gosią: Cardio w domu, czyli turbo spalanie 

Inni czytali również

Dlaczego dziecko płacze w brzuchu mamy – niesamowite fakty o ciąży

Nareszcie jesteś w ciąży! Ten wspaniały czas skrywa także wiele... więcej

Dylematy ciężarnej: Z kim rodzić i czy partner powinien być przy porodzie?

Poród to najważniejszy czas w życiu ciężarnej. Kto powinien towarzyszyć... więcej

Standardy opieki okołoporodowej w Polsce. Na co może liczyć rodząca?

20 września 2012 r. Ministerstwo Zdrowia wprowadziło rozporządzenie... więcej

Seks w ciąży. Czy jest bezpieczny dla dziecka i każdej ciężarnej?

Test wyszedł pozytywnie. Po długich staraniach wreszcie zostaniecie... więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *