planowanie posilkow podczas staran nieplodnirazem

Planowanie posiłków w trakcie starań o dziecko. 6 wskazówek i jadłospis

Przykładowy jadłospis na jeden dzień – 1700 kcal

ŚNIADANIE 08:00 – 10 min | 302 kcal, białko 19.9 g, węglowodany 17 g, tłuszcz 15.1 g

Omlet z warzywami 

Składniki:

  • jajko 120 g, (2 sztuki),
  • roszponka 50 g, (2 garście),
  • oliwa z oliwek 5 g, (0.5 łyżek),
  • papryka czerwona słodka 115 g, (0.5 sztuk),
  • fasola czerwona Kidney 12 g, (1 łyżka).

Przygotowanie: Przygotować omlet z 2 jaj, łyżki mleka oraz pokrojonej w kostkę papryki. Przygotowaną masę wylać na patelnię. Smażyć z obu stron. Kiedy będzie gotowy, ułożyć na nim roszponkę oraz dodać czerwoną fasolę.

LUNCH 11:00 – 10 min | 229 kcal, białko 7.8 g, węglowodany 23.8 g, tłuszcz 12.8 g

Sałatka z brokułów

Składniki:

  • brokuł 114 g, (1 sztuka),
  • migdały blanszowane 15 g, (1 łyżka),
  • czosnek, surowy 5 g, (1 ząbek),
  • oliwa z oliwek 5 g, (0.5 łyżek),
  • sałata rzymska 35 g, (1 liść),
  • musztarda 10 g, (0.5 łyżek),
  • mielona kurkuma 2 g, (1 łyżeczka),
  • sok z limonki 6 g, (1 łyżka),
  • miód 10 g, (1 łyżeczka).

Przygotowanie: Przygotować dressing – oliwę, czosnek, kurkumę, musztardę, limonkę, miód, sól i pieprz wymieszać i odstawić na czas przygotowywania dania. Brokuły podzielić na różyczki, ugotować w lekko osolonej wodzie. Na suchej patelni podprażyć migdały, wyłożyć brokuły na liście sałaty.

OBIAD 14:00 – 30 min | 524 kcal, białko 41.1 g, węglowodany 53 g, tłuszcz 17.6 g

Dorsz w koperku na parze z dzikim ryżem i brokułami

Składniki: 

  • dorsz, filet 150 g,
  • dziki ryż 50 g,
  • koper 18 g Brokuł 114 g,
  • oliwa z oliwek 10 g,
  • sezam 10 g, (1 łyżka),
  • pomidor czerwony 100 g,
  • sok z cytryny 5 g,
  • czarny pieprz 2 g,
  • sól 1 g.

Przygotowanie: Filet z dorsza oczyścić, skropić sokiem z cytryny, oprószyć solą i pieprzem oraz posypać posiekanym koperkiem. Gotować na parze przez 15-20 minut. Ryż i brokuły również ugotować na parze. Brokuły skropić olejem. Całość posypać sezamem. Przystroić pomidorkami koktajlowymi.

PRZEKĄSKA 17:00 – 5 min | 307 kcal, białko 11.5 g, węglowodany 70.7 g, tłuszcz 2.33 g

Koktajl owocowy z pietruszką

Składniki: 

  • pomarańcza 239 g, (1 sztuka),
  • banan 120 g, (1 sztuka),
  • natka pietruszki 30 g, (15 łyżeczek).

Przygotowanie: Zblendować z dodatkiem wody – 1 pomarańczę, banana, natkę pietruszki.

KOLACJA 20:00 – 30 min | 355 kcal, białko 6.97 g, węglowodany 53 g, tłuszcz 14.9 g

Krem z dyni z pomarańczą

Składniki:

  • dynia 116 g, (1 szklanka),
  • olej rzepakowy 10 g, (1 łyżka),
  • marchew 160 g, (2 sztuki),
  • woda 1000 g, (1 litr),
  • pomarańcza 239 g, (1 sztuka),
  • nasiona słonecznika 10 g, (1 łyżka).

Przygotowanie: Dynię pokroić na kawałki i podsmażyć na łyżce oleju rzepakowego z dodatkiem 2 średnich marchewek. Przerzucić do garnka, dodać 1l wody oraz świeżo wyciśnięty sok z 2-3 pomarańczy. Przyprawić szczyptą soli, pieprzu, zielem angielskim. Gotować 15-20 min. Zblendować i posypać pestkami dyni uprażonymi na suchej patelni.


Aleksandra Kołodziejczak – dietetyk, edukator programu Zdrowo Jemy Zdrowo Rośniemy, założycielka bloga www.zaslodko-zaslono.pl.

Poprzez zdobytą wiedzę z zakresu dietetyki oraz pasji do gotowania pomaga osobom w różnych dolegliwościach zdrowotnych, z nadmierną masą ciała oraz rodzicom małych niejadków. Współpracuje również z fundacją „Świadoma Mama”, gdzie podczas warsztatów udziela porad oraz wygłasza krótkie prelekcje na temat zdrowego odżywiania.

 

 

 


Polecamy także:

Koktajl zamiast śniadania. Wypróbuj 10 pożywnych i zdrowych przepisów

  • Strony:
  • 1
  • 2

Inni czytali również

Poronienia nawykowe, choroby tarczycy i niski progesteron? Może pomóc dieta!

W jaki sposób zmienić dietę, aby zwiększyć prawdopodobieństwo... więcej

Nasz dietetyk: Probiotyki zwiększają odporność i pomagają zajść w ciążę

Jak sprawić, aby organizm przyswajał wszelkie składniki odżywcze z... więcej

Nasz dietetyk: Tak powinna wyglądać płodna dieta na wiosnę (+jadłospis)

Jak jeść wiosną, by mieć siłę i energię, a przy okazji zgubić zbędne... więcej

Nasz dietetyk: Co jeść na co dzień, czyli szybkie i zdrowe przekąski do pracy

Nie wiesz, co jeść podczas starań? Zastanawiasz się, jakie witaminy i... więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *