Jesteś na diecie, bo chcesz być w ciąży? Nie musisz tego unikać!

Dbasz o zdrowe nawyki żywieniowe? Nie musi to wcale oznaczać życia bez ulubionych słodkości. Jeśli zastanawiasz się, jak utrzymać odpowiednią masę ciała w trakcie starań o dziecko, to koniecznie sprawdź tych 6 deserów. Nie unikaj ich – są nie tylko pyszne, ale i zdrowe! I jak nic – poprawią ci nastrój!

Masa ciała a płodność

Płodność kobiety jest bardzo złożona i ma nią wpływ wiele czynników. Jednym z nich jest także masa ciała – nadwaga bądź niedowaga (dużym problemem jest także niedożywienie) skutecznie utrudniają zajście w ciążę. Niestety, nierzadko bagatelizowany, nieodpowiedni wskaźnik BMI ma duże znaczenie na każdym etapie starań – zaczynając od prób zajścia w ciążę, poprzez ciążę, a na porodzie i połogu kończąc. Warto pamiętać, że kobiety borykające się z niepłodnością i nieprawidłową masą ciała, podczas leczenia niepłodności mają także mniejsze szanse na zajście w ciążę. Ponadto, zwiększa się również ryzyko powikłań i niepowodzeń podczas leczenia niepłodności w trakcie zabiegów chirurgicznych (dot. głównie nadwagi).

Dieta w trakcie starań

Wystarczy zmniejszyć masę ciała o 5 proc., aby nastąpiła normalizacja cyklu menstruacyjnego i owulacji. Zbilansowana dieta i zdrowy styl życia mogą obniżyć ryzyko wystąpienia niepłodności spowodowanych zaburzeniami owulacji o około 69 proc.

Aby utrzymać prawidłową masę ciała, warto zwracać uwagę na nawyki żywieniowe. Dieta powinna być zbilansowana, dlatego też musisz pamiętać o regularnym jedzeniu, co 2-3 godziny. Oczywiście, w dbaniu o tzw. linię nie pomagają także codzienne pokusy w postaci słodkości. Cukierki, batony, ciasta, desery i inne – wszystkie wymienione to bomby kaloryczne, ale czy zawsze? Poznaj naszych 6 propozycji i zobacz, że słodkie i zdrowe może iść w parze. Te desery będą świetną alternatywą dla tradycyjnych słodkości, które sprawiają, że twoje marzenia o ciąży mogą się oddalać. 

czytaj dalej >>>

Inni czytali również

Dieta bezglutenowa sposobem na ciążę. Czy jest idealna dla ciebie? (+przepisy)

Od paru lat gluten jest w centrum uwagi. Pozytywne skutki diety bezglutenowej... więcej

Koktajl zamiast śniadania. Wypróbuj 10 pożywnych i zdrowych przepisów

Nie masz pomysłu na śniadanie? Chcesz szybko zjeść coś pożywnego?... więcej

Nasz dietetyk: Dieta dr Dąbrowskiej a ciąża. Czy to naprawdę działa?

Długie starania są nierzadko motywacją do zrzucenia... więcej

Dietetyk: PCOS – co jeść, by sobie pomóc i nie zaszkodzić? (+jadłospis)

Zespół policystycznych jajników to dzisiaj jedno z najczęściej... więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *