przekaski do pracy nieplodnirazem

Nasz dietetyk: Co jeść na co dzień, czyli szybkie i zdrowe przekąski do pracy

Nie wiesz, co jeść podczas starań? Zastanawiasz się, jakie witaminy i minerały są wam teraz najbardziej potrzebne? Nasz dietetyk Aleksandra Kołodziejczak prezentuje przepisy na szybkie i zdrowe przekąski, które będą pysznym urozmaiceniem w ciągu dnia.

Co jeść w trakcie starań?

Zarówno kobiety, jak i mężczyźni starający się o dziecko powinni wprowadzić zmiany również w sposobie odżywiania się. Poprzez prawidłową dietę, odpowiednią podaż składników odżywczych takich jak białka, tłuszcze, węglowodany, składniki mineralne i witaminy zwiększa się szansa na zajście w ciążę. Nieodpowiednia dieta, zbyt często spożywanie produktów wysoko przetworzonych, picie alkoholu oraz palenie papierosów wpływają niekorzystnie na nasz organizm.

Do niezbędnych witamin oraz składników odżywczych, które powinny spożywać kobiety i mężczyźni starający się o dziecko zaliczamy:

  • witaminy z grupy B 

Usprawniają działanie układu nerwowego. Można je znaleźć w produktach zbożowych, płatkach owsianych, pełnoziarnistym chlebie i kaszach. Najważniejsza z tej grupy witamin jest witamina B6, która obniża stężenie prolaktyny we krwi – zbyt wysoki poziom może utrudniać zajście w ciążę.

  • witamina E 

Jest potocznie nazywana „witaminą płodności”. Jeśli w organizmie występuje jej niedobór, wówczas wydzielanie hormonu gonadotropowego zostaje zmniejszone, co może powodować zaburzenia w przebiegu ciąży. Witaminę E można znaleźć w: zarodkach pszennych, orzechach laskowych, oleju słonecznikowym (jedynie do stosowania na zimno), żółtkach jaj oraz awokado.

  • żelazo 

Niedobory tego pierwiastka mogą prowadzić do zaburzeń hormonalnych, niekorzystnie wpływać na owulację oraz przyczyniać się do obniżenia płodności. Aby zapewnić odpowiednią podaż żelaza należy spożywać: szpinak, szczaw, amarantus, fasolę, jaja, wołowinę (maksymalnie raz w tygodniu). Produkty bogate w żelazo warto łączyć z produktami bogatymi w witaminę C – wówczas żelazo jest lepiej przyswajalne.

  • cynk

Na ten pierwiastek powinni zwrócić uwagę przyszli ojcowe. W ich organizmie jest on niezbędny do prawidłowego funkcjonowania narządów płciowych. Dobrym źródłem cynku są: jaja, mięso, rośliny strączkowe, pestki dyni, pieczywo pełnoziarniste oraz banany.

  • kwas foliowy 

Ważny nie tylko podczas ciąży, ale i w trakcie starań. Odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie układu krwiotwórczego. Dodatkowo od niego zależy również podział komórek w organizmie oraz ich wzrost. U mężczyzn zbyt małe ilości kwasu foliowego mogą przyczyniać się do obniżenia jakości nasienia. Dobrym źródłem kwasu foliowego są: owoce cytrusowe, produkty zbożowe, rośliny strączkowe oraz szpinak.

Przygotowane poniżej przepisy są bogate w niezbędne składniki odżywcze i witaminy. Dodatkowo są bardzo pożywne i przygotowane tylko z naturalnych składników. Poniższe przepisy można przygotować dzień wcześniej lub przed wyjściem do pracy. 

5 przepisów na szybkie i zdrowe przekąski do pracy

 >>> czytaj dalej

Inni czytali również

Koktajl zamiast śniadania. Wypróbuj 10 pożywnych i zdrowych przepisów

Nie masz pomysłu na śniadanie? Chcesz szybko zjeść coś pożywnego?... więcej

Jesteś na diecie, bo chcesz być w ciąży? Nie musisz tego unikać!

Dbasz o zdrowe nawyki żywieniowe? Nie musi to wcale oznaczać życia bez... więcej

Dynia – konieczny składnik jesiennego menu niepłodnych (+przepisy)

Sezon na dynię rozpoczęty! Dzisiaj najczęściej kojarzy się ona z... więcej

Planowanie posiłków w trakcie starań o dziecko. 6 wskazówek i jadłospis

Planowanie posiłków podczas starań o dziecko, podobnie jak trzymanie się... więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *